18.04.2018 W ramach poznawania potraw i smaków naszego regionu, wspólnie z panią Grażynką - naszą przedszkolną kucharką dzieci przygotowały samodzielnie pierożki. Pierogi z kaszą i serem smakowały zarówno Tygryskom, jak i odwiedzającym nas starszakom.

12.04.2018 Dzieci z grupy II z panią Dorotką i panią Marzenką wybrały się na wycieczkę do parku, gdzie obserwowały zachowanie łabędzi w gnieździe.

Dzieci na zajęciach bawiły się ciastoliną Play-Doh, próbowały ulepić różne zwierzątka. Kurczaczki udało się zrobić wszystkim.

13.04.2018 Tygryski wybrały się na wycieczkę do ogródków działkowych. Przyniosły do przedszkola piękny bukiet kwiatów. Po wycieczce miały jeszcze energię na zabawę na przedszkolnym placu.

11.04.2018 Dzieci były na wycieczce w parku, gdzie mogły obejrzeć piękne pawie, oraz usłyszeć ich nawoływania.

04.04.2018 Dzieci brały udział w zajęciu pt."Lapbodowe szaleństwo- lato" prowadzonym przez p. Małgosię w bibliotece miejskiej.

Piosenka do nauki:

"Wielkie sprzątanie" Joanna Bernat

1. W lesie na polanie
dziś ważne zebranie.
Wzięły się zwierzęta
za wielkie sprzątanie.
Ref. Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Pracujemy ile tchu!
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Zaraz czysto będzie tu!
2. Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką
w strumyku za górką.
Ref. Szu-szu-szu!...
3. Zbierają sikorki
papierki i worki,
a maleńkie muszki
butelki i puszki.
Ref. Szu-szu-szu!...
4. Kosy pogwizdują
i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem
sortują je wszystkie.
Ref. Szu-szu-szu!...
5. A gdy posprzątały
ten list nam wysłały:
„Pamiętajcie dzieci,
by w lesie nie śmiecić!”

Tematyka:

  1. Praca rolnika
  2. Na wsi
  3. Chronimy środowisko
  4. Kto ty jesteś?

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich. Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: ekologia, fauna, flora.

Propagowanie postawy proekologicznej. Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.

Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.

Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.

Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi